روستای عظیم اباد

روستای طلای سبز خراسان رضوی

روستای عظیم اباد

روستای طلای سبز خراسان رضوی

۱۵ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۲۹

رفتگران طبیعت بردسکن

 

«وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً کَذلِکَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَشْکُرُونَ»


«سرزمین پاکیزه، گیاهش به فرمان پروردگار می روید؛ اما سرزمین های بدطینت [و شوره زار]، جز گیاه ناچیز و بی ارزش، از آن نمی روید»

واین دفعه رفتگران طبیعت در روستای عظیم اباد 

 

طرح جمع آوری زباله های جنگل در روز ۱۴ فروردین در راستای مخالفت با قطع درختان است .

در طی مخالفت های مردمی و رسانه های مربوطه و همچنین جمعی از حامیان طبیعت روستا به قطع و قمع جنگل تاق شهرستان  به دستور داداگستری شهرستان فعلا متوقف شده است ...ولی مردم و حامیان طبعت خواستار متوقف شدن کلی این قطع و قمع می باشند ... از مسئولین مربوطه خواستار همکاری با این گروه حامیان طبعت باشند 

راه های مهربانی با طبیعت:

زندگی سبز  یکی از راههای کمک به طبیعت، مدیریت زباله هاست. زباله های تر و خشک را جدا از هم جمع آوری کنید تا بازیافت آن ها راحت تر و پاکیزه تر انجام شود. این کار خطر بالقوه ای در بهداشت، سلامتی و تخریب طبیعت ایجاد می کند.

زندگی سبز   اگر جایی مشکل و ایرادی دیدیم عکس بگیریم و به شکلی آنرا در اختیار رسانه ها و خبرگزاریهای کشورمان قرار دهیم و یا در سایت و وبلاگ خود منعکس کنیم . برای حفظ محیط زیست سرزمین پهناور ایران همه باید احساس مسئولیت کنیم .

زندگی سبز   به هر بهانه ای یا مناسبتی درخت بکاریم.

زندگی سبز  قبل از ترک طبیعت، زباله ها را در کیسه ای همراه خودتان ببرید و در مخزن زباله بریزید.

زندگی سبز  در روز طبیعت، پاسبان طبیعت و ساکنان آن باشیم.

زندگی سبز  زباله ها کانون انواع میکروب ها و محل پرورش حشرات و عوامل بیماری زا است. لذا به همین جهت است که پیامبر اسلام (ص) می فرماید: "زباله ها را شب در خانه های خود نگه ندارید و آن را روز به بیرون از خانه منتقل کنید؛ زیرا زباله جایگاه شیطان است.یادمان نرود شب ها ساعت 9 زباله را در داخل مخزن زباله قرار دهیم.

زندگی سبز لوازم الکترونیکی، باطریهای، زباله های درمانی را جدا از سایر زباله ها جمع آوری کنیم.

زندگی سبز  بطری ها ار در طبیعت رها نکنیم که علاوه بر زشت شدن منظر طبیعت، کفران نعمت و خطر جدی برای جان حیوانات، باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

زندگی سبز  حتی الامکان پاکت های کاغذی را به کیسه های پلاستیکی ترجیح دهید. زباله های پلاستیکی از معضلات زیست محیطی زمان ما هستند. استفاده از کیسه های نایلونی راحت تر از پاکت های کاغذی است زیرا اولاً پلاستیک غیر قابل تجزیه است و صدها سال در طبیعت باقی می ماند و ثانیاً پلاستیک از نفت بدست می آید و نفت از منابع غیر قابل تجدید است.

زندگی سبز از خرید کالاهای یکبار مصرف خودداری کنید. استفاده از ظروف و کالاهای یکبار مصرف در مصارف طولانی مدت علاوه بر گران بودن نسبت به ظروف با دوام و چند بار مصرف (به عنوان مثال یک عدد بشقاب یکبار مصرف با کیفیت متوسط حدود یک دهم بشقاب چینی یا ملامین قیمت دارد به عبارتی ده بار استفاده از بشقاب یکبار مصرف معادل خرید یک عدد بشقاب چینی یا ملامین است) باعث تولید زباله ای با ماندگاری بالا در طبیعت شده و علاوه بر هزینه های جمع آوری و مدیریت زباله باعث تحمیل هزینه های زیست محیطی سنگینی به نسل های آینده می شود.

 

دوست خوبم، شما هم فکر کن ببین برای مهربانی با طبیعت چه پیشنهادهایی به ذهن ات می رسد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۵
رضا خوری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.